Zaprośmy się do stołu

Autorzy projektu Maria Libudzisz i  Mirosław Giernatowski zaprosili do wspólnej realizacji happeningu nauki serca dzieci z Uniwersytetu Wyobraźni, młodzież z liceów, dorosłych mieszkańców Poznania, bezdomnych z fundacji Barka, obcokrajowców studiujących w Polsce.

Z
aproponowaliśmy ludziom przygotowanie wieczerzy wigilijnej i spotkanie się z człowiekiem bezdomnym 
w trudnych chwilach życia , przy wspólnym stole .
Była to próba urzeczywistniana polskiego symbolu wigilijnego - dodatkowego miejsca przy stole   
dla obcego i nieznajomego gościa
.


W 1997r. happening nauki serca transmitowała  telewizja publiczna. Rozlepiając plakaty dotarliśmy do 800 bezdomnych - adresatów projektu mieszkających
na dworcach, klatkach schodowych, kanałach.


 


 



 

Uroczysta wieczerza wigilijna   dla ludzi osamotnionych to nie jadłodajnia, to wspólna obecność  i przeżycie duchowe dla biednych i bogatych przy wspólnym stole 
z wiarą  z miłością i nadzieją na lepsze jutro
.
 

Nikt z nas nie może działać w pojedynkę.
Wszyscy razem i z osobna potrzebujemy nawzajem siebie w odzyskiwaniu harmonii kultury i natury
naszego Domu i Świata.

ŚWIAT JEST JEDEN JESTEŚ U SIEBIE .

Kimkolwiek jesteś gdziekolwiek jesteś zawsze nosisz
z sobą swój  h o r y z o n t  spróbuj go przekroczyć.

 
Maria Libudzisz


 

W dzień Bożego Narodzenia na latarniach okalających Stary Rynek załopotały
flagi z tekstami
"Kazania na górze”



 

"Siewcy Bożego Narodzenia" 
 Betlejemska Szopka Bożego Narodzenia ulepiona przez młodzież Liceum Plastycznego
z nasion pól, łąk i lasów podniosła  uroczystą wieczerzę wigilijną
dla bezdomnych
i osamotnionych mieszkańców Poznania przygotowaną 
w sercu miasta na Starym Rynku w Galerii Miejskiej Arsenał.
Szopka siłą pięknej  formy aniołów, ludzi, zwierząt  umacnia  dar życia ziarna
- wszystkie postacie
z Betlejem zakopane w ziemi  mają moc wielokrotnego odrodzenia
i przemiany

 






 









Grant  USAID W 1996/7r

Projekt "ABCD+E Społeczności spolegliwej"
realizowany był w ramach programu  DemNet  koordynowanego  przez Akademię Edukacji Rozwoju
z  funduszy  Kongresu Amerykańskiego USAID
1986