Rewitalizacja miejsc i ludzi naszej obecności

       
               Nawigatorzy jutra
 

Emerytowani nauczyciele " Nawigatorzy Jutra " pasjonaci swojej pracy, podobnie jak artyści wyprzedzający swój czas,  których często szkoła czy uczelnia ograniczała do standardowych wykładów, mogą przekazać w programie Nomadyczny Uniwersytet  Wyobraźni takie wartości i osiągnięcia swoich  projektów  społecznych, które dopiero teraz mogą się urzeczywistnić dzięki  gotowym do działania młodym „Kiemliczom”, którzy mają energię,
ale nie widzą kierunku i skupieni wokół  nauczyciela  którego obdarzają zaufaniem
 i pytają ?           
                     „Ociec prać?...... …….Pra
ć”
 


 


 

 
Mirek Giernatowski
koordynator projektu "Nawigatorzy  jutra"
   


Wyobraźnia, to siła
  dzięki której powstała złożona cywilizacja różnorodna kultura wynalazki, postęp ludzkości.
Dlaczego więc systematycznie niszczymy tą zdolność w sobie i w naszych dzieciach . Realizujemy
  to rutynowo . Bezmyślnie, przyswajamy  marketingowy sen o szczęściu i powtarzaniu przyjemności, które nie usuwają nam problemów i cierpienia . Przez” szkło”  dostarczają nam gotowe wzorce, które zabijają naszą zdolność do wyobraźni sprowadzając życie do  prostych zasad: jak żyć najdłużej , najzdrowiej ,
bez żadnych kłopotów
 z myśleniem, bo są instytucje, które za mnie myślą - bez żadnej trudności w istnieniu . Edukacja  sprowadza się do   zaspokojenia potrzeb rynkowych  i zamianie nas w roboty.  
Internet to znakomite narzędzie edukacji 
i może  zastąpić nauczycieli nie nadążających
za szybko zamieniającą
 się wiedzą  , ale i duże zagrożenie. Dlatego w edukacji potrzebni są wychowawcy z życiowym doświadczeniem – twórcy, który potrafią surfować po tym oceanie,  aby nie zabrnąć na cudne manowce. Mózg jest przystosowany do selekcjonowania  informacji,
a nie ich
  nieograniczonego    gromadzenia.
W edukacji powinno być miejsce dla „ Nawigatorów – wychowawców ” wobec których uczeń nie ma żadnych obowiązków
  egzaminacyjnych. 
Do niczego nie jest zmuszany
i którzy są zdolni
  
do zobaczenia nieujawnionych  talentów w uczniu.  
Wtedy wzrasta szansa zobaczenia ukrytego  telnetu.  
A kiedy odkryjemy talent i oddajemy się temu
z miłością zmieniamy się w inną osobę.
To jest postawą
  edukacji , przejścia
„ z metafory industrialnej
 
na metaforę organiczną”.



dr Szczęsny Górski i student Łukasz Kierojczyk opracowują wspólnie  komputerowy program  międzypokoleniowej  wymiany umiejętności
w ramach Banku Umiejętności
 

   "Nasz Dom Dostatni KIM Chata Bogata"

 

 






dr Szczęsny Górski
wykład z przetłumaczonej książki  Edgara Cahna

"Nie ma ludzi niepotrzebnych"


"Nie musimy żyć w biedzie
i nędzy mimo braku pieniędzy
w szkole służb społecznych wykład dr Szczęsnego Górskiego






 

Jerzy Żurczak
senior - członek Banku  Umiejętności

przepracował 920 godzin przy rewitalizacji parku

 






 

Warsztaty plenerowe     
prowadzone  przez artystów