Rewitalizacja miejsc i ludzi naszej obecności |
Nawigatorzy jutra
|
Emerytowani nauczyciele " Nawigatorzy Jutra "
pasjonaci swojej pracy, podobnie jak artyści wyprzedzający swój czas,
których często szkoła czy uczelnia ograniczała do standardowych
wykładów, mogą przekazać w programie Nomadyczny Uniwersytet
Wyobraźni takie wartości i osiągnięcia swoich projektów
społecznych, które dopiero teraz mogą się urzeczywistnić dzięki gotowym
do działania młodym „Kiemliczom”, którzy mają energię,
ale nie widzą kierunku i skupieni wokół nauczyciela którego
obdarzają zaufaniem
i pytają ?
„Ociec prać?...... …….Prać”
|
|
 |
|

Mirek Giernatowski
koordynator projektu
"Nawigatorzy
jutra" |
|
|
Wyobraźnia, to siła
dzięki
której powstała złożona cywilizacja różnorodna kultura wynalazki,
postęp ludzkości.
Dlaczego więc systematycznie niszczymy tą zdolność w
sobie i w naszych dzieciach . Realizujemy
to rutynowo . Bezmyślnie, przyswajamy
marketingowy
sen o szczęściu i powtarzaniu przyjemności, które nie usuwają nam
problemów i cierpienia . Przez” szkło”
dostarczają nam gotowe wzorce, które
zabijają naszą zdolność do wyobraźni sprowadzając życie do
prostych zasad: jak żyć najdłużej ,
najzdrowiej ,
bez żadnych kłopotów
z
myśleniem, bo są instytucje, które za mnie myślą - bez żadnej trudności
w istnieniu . Edukacja
sprowadza się do
zaspokojenia potrzeb rynkowych
i
zamianie nas w roboty.
Internet to znakomite
narzędzie edukacji
i może
zastąpić
nauczycieli nie nadążających
za szybko zamieniającą
się
wiedzą ,
ale i duże zagrożenie. Dlatego w edukacji potrzebni są wychowawcy z
życiowym doświadczeniem – twórcy, który potrafią surfować po tym
oceanie,
aby nie zabrnąć na cudne manowce. Mózg jest
przystosowany do selekcjonowania
informacji,
a nie ich
nieograniczonego
gromadzenia.
W edukacji powinno być miejsce
dla „ Nawigatorów – wychowawców ” wobec których uczeń nie ma żadnych
obowiązków
egzaminacyjnych.
Do
niczego nie jest zmuszany
i którzy są zdolni
do zobaczenia
nieujawnionych
talentów
w uczniu.
Wtedy wzrasta szansa zobaczenia
ukrytego telnetu.
A kiedy odkryjemy talent i oddajemy się temu
z
miłością zmieniamy się w inną osobę.
To jest postawą
edukacji , przejścia
„ z metafory industrialnej
na
metaforę organiczną”.
|

|
dr Szczęsny Górski i student Łukasz Kierojczyk opracowują wspólnie
komputerowy program międzypokoleniowej wymiany umiejętności
w ramach Banku Umiejętności

"Nasz Dom Dostatni KIM Chata Bogata"
|
|
|

dr Szczęsny Górski
wykład z przetłumaczonej książki Edgara Cahna
"Nie ma ludzi niepotrzebnych"
"Nie musimy żyć w biedzie
i nędzy mimo braku pieniędzy
w szkole służb społecznych wykład dr Szczęsnego Górskiego

Jerzy Żurczak
senior - członek Banku Umiejętności
przepracował 920 godzin
przy rewitalizacji parku
Warsztaty plenerowe
prowadzone przez artystów
|
|